sew challenge accepted… Een Jackie Coat!

for English, scroll down 

 Zo ergens deze zomer had Davina, van de blog Woohoo by Davina, een idee. En wat voor een idee! Ze organiseerde een heuse blogmeet èn daaraan gekoppeld ook een uitdaging, de ‘sew challenge’. Hoe graag ik misschien ook eens naar een blogmeet zou gaan, dat wordt een beetje moeilijk gezien de afstand USA-België. Maar die sew challenge klonk wel tof. Tegelijk ook wel spannend, dus ik heb toch eventjes getwijfeld. Maar ik gooide m’n angsten overboord en mailde dat ik wilde meedoen. En hier zijn we dan, zoveel tijd later, in de laatste week van de sew challenge. Het opzet is simpel maar uitdagend: je moet 3 criteria bedenken voor een andere blogster, en krijgt zelf ook 3 criteria waarmee je aan de slag moet.

Ik mocht criteria bedenken voor Sara, van de blog  mijn leven met 4 helden. Echt een aanradertje, ze maakt prachtige dingen! Ik wilde hier wat linken naar voorbeeldjes, maar kon simpelweg niet kiezen! Allen daarheen dus, en scrollen maar! Zeker ook om te zien wat ze deed met de criteria die ik haar gaf, ik maakte het haar (onbedoeld!!) nogal moeilijk, maar ze maakte er echt iets supertof van!

De voorbije weken werden er op deze manier echt prachtige dingen gemaakt. Davina maakte telkens een overzicht, van week 1 en week 2, zeker de moeite om eens te bekijken! Door al die prachtige creaties en ook door de criteria die ik zag, kreeg ik best wel wat stress… Maar toen kreeg ik de mijne van Vicky van de blog Sewlisi (ook zeker een bezoekje waard!! bekijk bv. eens wat zij maakte voor de sew challenge!) en was ik er echt héél blij mee! Dit zijn ze:

  • Eentje voor de herfst
  • Een tikkeltje retro
  • Ga op zoek in je stoffenvoorraad, dus niets extra’s kopen voor deze opdracht!

Mijn radartjes draaiden op volle toeren. Er lag nog een U.F.O. (‘unfinished object’) in de vorm van een Cami dress (van Pauline Alice), toch ook een tikje retro en herfstwaardig. Maar ik wilde ook graag eindelijk eens een winterjasje maken voor de dochters. Dat wilde ik vorig jaar al eens proberen, maar het was er niet van gekomen. Het stofje daarvoor, dat had ik echter wèl al 🙂 Mijn oog viel op de Jackie jas van Ienemiene (& Emma&Mona), en ik voelde het borrelen van enthousiasme, dus was het al bij al snel gekozen. Helaas ben ik over zowel het maakproces als het resultaat net iets minder enthousiast…

Ziehier het resultaat:

dsc_0348

lilliepawillie-jackie-coat

Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje een teleurstelling… Niet helemaal hoor, maar gewoon, het is niet wat ik ervan verwacht had. En dat op zich vind ik ook wel een beetje teleurstellend, want ik heb er toch best veel tijd in gestoken. Rosanne viel qua borstomtrek in maat 104, wat me best groot leek. Overal op Facebook en zo las ik echter dat het op maat viel, dus volgde ik de maattabel. Qua borstomtrek zit het jasje inderdaad goed, zeker als ze er nog een dikker vestje of trui onderaan zou doen. Maar aan de schoudertjes vind ik het te breed, en dat oogt niet zoals ik gehoopt had. Bovendien ben ik vergeten rekening te houden met de lengte van de mouwen, en die aan te passen aan haar maat (ze zit nu ongeveer aan maat 98). Gelukkig kan ik ze nog omslaan, al is ook dat net iets minder mooi, maar kom. Ik maakte de mouwtjes wel een pak smaller onderaan, nadat ik -eveneens in de facebook-naaigroepjes, wat zou ik zonder die groepjes doen 😉 – las en op foto’s zag dat die heel breed waren. Daar ben ik wel tevreden over.

De werkelijk prachtige felrode wollen stof met reliëf, kocht ik vorige winter bij Pauli in Leuven. De kleur is echt heel fel en intens, ik ben er helemaal dol op. Rood is echt moeilijk om goed te kunnen fotograferen, zoals ook Griet van Emma&Mona al eens schreef. En met kleine kindjes en in de regen, heb ik echt geen tijd om te oefenen met alle camera-instellingen om de kleur er beter uit te krijgen, hoe graag ik dat ook zou willen. Maar believe me, ’t is echt schoon 🙂 Nog steeds vind ik het soms jammer dat ik er maar 1,20m van kocht, net genoeg voor een kinderjasje 😉 Daarmee ging ik niet ver geraken voor een damesjas, wat ik ooit ook echt eens zou willen proberen. Maar gelukkig staat Rosanne altijd superschoon met rood, dus ideaal voor een jasje voor haar!

Ik gebruikte geen paspel, want vond geen echt geschikte kleur. Ik doorstikte wel de naden aan voor- en achterpand. Aan de achterzijde heb ik wel paspel gestikt aan het rugstukje.

Voor de voering gebruikte ik een prachtig stofje dat ik begin juli bij spoonflower kocht. Ik had maar een heel klein stukje van dit stofje nodig voor een ander projectje -dat nog gemaakt moet worden natuurlijk – dus kon uit de bestelde yard makkelijk de voering knippen. Ik vind dat altijd extra mooi als er een leuke voering komt piepen bij een jasje, en met dit printje zat dat wel snor, dacht ik zo bij mezelf.

dsc_0406

Ik dubbelde dat stofje met een rode fleece, zodat het helemaal winterproof is, wat hier aan de Oostkust wel nodig is. De eveneens met fleece gedubbelde mouwen maakte ik uit een voering-achtige gladde, blinkende stof die ik had liggen. Ah ja, want alle stoffen moesten al in de kast liggen!

De enige zonde die ik heb begaan tegen mijn criteria, zijn de knopen. In de pakweg drie blikken dozen vol knopen (met dank aan de kringloopwinkel) zat er eigenlijk geen enkele die helemaal m’n zin was. Het zou toch zonde zijn om er knopen aan te zetten die helemaal niet zo mooi erbij pasten? Dus woensdagavond, nadat Lode om 19u thuis kwam, vertrok ik naar de dichtstbijzijnde naaiwinkel, G Street Fabrics. Het werd een hele missie. Door werken aan de metro was het ‘single track’ (beide richtingen over 1 spoor) en deed ik er 3 keer zo lang over. Er was bij aankomst aan de juiste metrohalte niet meteen nog een bus, dus dat werd stappen. Zo kwam ik dus pas rond 20.30u aan, toen de winkel eigenlijk bijna ging sluiten. Niet ideaal om nog rustig te kiezen, zeker niet toen ik de volledige wand vol knopen zag… Gevolg is dat ik thuiskwam met knopen in eenzelfde kleur, niet precies wat ik wilde, maar ja, probleem was dat ik niet echt wist wat ik dan wèl wilde. Ach ja, ’t is nog wel ok, en beter dan wat ik had.

Het maakproces liep ook al niet over rozen. Ik wilde de randen overlocken (wat achteraf bekeken misschien niet nodig was?), maar de overlock wilde echt niet mee. Tientallen keren heb ik opnieuw ingeregen, spanning veranderd, vanalles geprobeerd, proeflapjes genaaid, maar niks hielp. Frustratie alom, en zoooooveel tijd verloren 😦 Ik zal ‘m moeten binnendoen voor een nazicht, hopelijk is het niks ergs. Daarnaast bleek het voor m’n machine (en/of mezelf 🙂 ) niet zo evident om mooi en vlot door de stof te naaien, al helemaal niet wanneer er meerdere laagjes samen doorstikt moesten worden. Ook bij de knoopsgaten was het eventjes een kleine ramp, want de stof bewoog niet eens en ik moest dus zelf mee trekken, zo voorzichtig mogelijk.

En om het verhaal helemaal compleet te maken: Rosanne wilt de jas niet aandoen. Ze kreeg al een halve crisis als ze ‘m moest passen, en de fotoshoot lukte enkel nadat ik beloofd had dat we daarna koekjes zouden bakken. Het wordt dus afwachten of ze het jasje gaat willen dragen. Als iemand tips heeft om haar zover te krijgen: laat maar komen! Want ik denk dat dat misschien nog de grootste challenge zal worden… 😉

Maar hopelijk ben ik voor de sew challenge toch alvast nog net met de hakken over de sloot? 😉

Kijk zeker ook naar de andere blogsters die deze week aan de slag gingen met hun criteria:  do-didit Emma & Monanaadjesendraadjes yerasi de zussen (Kristien)juffrouwkersjes siskobymieke mijn leven met 4 helden girlsinuniform (Lieve)sewlisi

Follow (bloglovin)

Een reactie maakt mij altijd blij!

patroontje/pattern: Jackie mantelIenemiene
stof/fabric:
rode wollen stof/outer fabric: Pauli (Leuven)
voering/lining: retro stof van ontwerpster Raveneve – Spoonflower

Somewhere this summer Davina, from the blog woohoobydavina had a great idea: she organised not only a blogmeet, but also a sewing challenge! The blogmeet took place in Belgium, so attending it was a bit difficult. But the sew challenge was tempting! After some consideration (I had some stress, I admit!) I went for it 🙂 The idea is simple but still challenging: everyone gets a name from a sewing blogger and has to give 3 criteria to this blogger, who makes something with those criteria in mind. 30 bloggers went along, and this is the last week and the final 10 bloggers. It’s really worth to hop over to Davina’s blog to see her oversight on week 1 and week 2!
I myself had to give criteria to Sara from the blog mijnlevenmet4helden, which means ‘my life with 4 heroes’. She makes the most stunning outfits, so make sure to visit her blog, also to see what she made for the sew challenge! I made it a bit difficult for her, unintentionally, but she made such a nice creations! I got my criteria from Vicky from the blog sewlisi, also absolutely worth a visit (see her creation for the sew challenge!) and was instantly happy with them. These were the criteria:
– something for fall
– something with a retro touch
– use only fabrics from your stash, so don’t go buy new stuff

At first I thought about finishing the cami dress which I once started. But then I thought about a coat for the children, something I already wanted to try last year but I didn’t get to it. The Jackie Coat, a pattern from Ienemiene (& Emma&Mona) has a vintage touch to it, and I had the perfect woolen fabric in my stash, so I went for it. I bought the fabric last year in my favorite fabric shop in Belgium, Pauli, and still am completely in love with the vivid intense color, which I struggled to get right on the pictures. The inside is  a fabric from spoonflower. I ordered a yard in July but only needed a little piece for the project I had in mind, which still needs to be made some day 🙂 So enough left to make the lining, since I really like it when a coat has a special and beautiful lining.

The result is not really what I was hoping for, which makes it a little disappointing. I took size 104 (4y) based on the measurements, which seemed big but on all facebook groups I read it is on size, so I didn’t take a smaller size. On the chest it is indeed perfect, especially when she would need to wear a cardigan or sweater underneath. But I think it’s too big on the shoulders, and I forgot to make the sleeves shorter. I also struggled quite a lot in the ‘making of’. First my serger refused to work properly, and then I struggled to be able to sew the fabric neatly, especially when I had to sew more than one layer of fabric. The buttonholes were even more problematic, since the fabric didn’t even move and I had to push it myself, trying to be as careful as possible. *sigh*

However these things, it’s of course not a real disaster, it’s just that I probably had too high expectations and not enough experience with this kind of fabric, and things like that. And isn’t everyone learning by doing?

The biggest challenge, however, will be to get Rosanne to wear the coat, since she really doesn’t like it… 😦 I had to promise her we’d bake cookies after the photoshoot to have her take the coat on… Anyone has any tips for succeeding in that challenge? 😉

Be sure to check out the other participants in the sew challenge this week:  do-didit Emma & Monanaadjesendraadjes yerasi de zussen (Kristien)juffrouwkersjes siskobymieke mijn leven met 4 helden girlsinuniform (Lieve)sewlisi

Follow (bloglovin)

Thank you for visiting my blog!
Any comment is of course highly appreciated😉

49 gedachtes over “sew challenge accepted… Een Jackie Coat!

  1. Maar Rosanne toch! Mama die zoveel werk en liefde steekt in een jas en jij wilt die niet aandoen…
    Normaal gezien heb ik het niet zo voor rood, Line had vorig jaar een vuurrode winterjas in een prachtig model, maar de kleur is echt niets voor haar (en nu ik het bedenk, ik heb zelf ook niet al te veel rood in mijn kast).
    Maar Rosanne staat er wel heel mooi mee vind ik: ik vind het echt een heel geslaagde versie voor haar… Alleen spijtig natuurlijk dat het resultaat niet 100% is wat je ervan verwachtte. Zeker als je zoveel tijd in een stuk steekt, is dat heel spijtig. Toch ziet je jas er pico bello uit, vind ik! Maar ik weet ook dat anderen soms de details niet zien die voor jou wel een doorn in het oog zijn 😉
    Alleszins; ik ben zeker en vast fan van die mooie voeringstof

    Geliked door 1 persoon

    1. hej Elke, dankjewel!! en dat is zo he, dat je zelf vanalles ziet wat je niet zo geweldig vindt terwijl anderen dat misschien niet zien… Ach ja. Ik hoop nu maar dat ze ‘m toch gaat dragen, want anders zou ik er toch wel spijt van hebben, kostte me idd veel tijd! En rood is idd wel een kleur waar je mee moet staan. Bij Sia staat dat ook niet zo, rood is veel te hard voor haar, maar Rosanne staat er wel goed mee meestal, omdat ze net als ik een pak donkerder is. Maar het blijft uiteindelijk ook allemaal smaak natuurlijk 😉 Nu je ’t zegt denk ik trouwens idd dat ik op jouw blog nog niet zoveel rode dingen heb gezien 😉 Daar moet ik trouwens nog eens gaan piepen, want ik zag precies weer wat posts passeren op bloglovin! ben benieuwd 🙂

      Like

  2. Het is een prachtig jasje! Hopelijk komt ze toch nog snel tot inkeer! Hier hielp veel lovende commentaar wel eens over het kledingstuk in kwestie, van vrienden, buren, … enthousiasme werkt aanstekelijk he 🙂

    En van die dingen die er mis gingen zie ik ook absoluut niets hoor. Voor mij ben je meer dan geslaagd!

    Geliked door 1 persoon

    1. Dankjewel!! Blij dat je ’t geslaagd vindt, en ook nog eens dikke merci voor het organiseren van deze sew challenge! Zo plezant!!! Bedankt voor de tip trouwens, Tamara van Lunatiek schreef hieronder ook iets soortgelijks, dus dat gaan we zeker proberen!

      Like

  3. ivyjansen

    Zo schoon dat ze ermee is!! Zou heel jammer zijn van de vele uurtjes die je erin gestoken hebt… Misschien een applicatie erop? Of een mooie bloem maken zoals Marte van Compagnie M op de Louisa Coat voor haar dochtertje?

    Geliked door 1 persoon

    1. dankjewel! en dat is ook wel echt een goed idee zeg, van die bloem of applicatie! Dat laatste durf ik niet proberen op deze stof, maar bloemetjes en badges en zo heb ik nog zeker liggen, dus dat houd ik absoluut achter de hand! Zou zelfs sowieso nog mooi zijn denk ik! dankjewel voor die tip!

      Like

  4. Wina

    Amai babsie, wat een prachtstuk! Zeg maar tegen Pannie dat meter Wina vindt dat ze er supermooi uitziet in de jas!! En dat meter Wina er ook wel zo één zou willen 😀 Laat ons hopen dat ze ‘m toch wil dragen! Dikke zoenies en chapeau hoor!! xxx

    Geliked door 1 persoon

  5. sofiemeerschaege

    Met de hakken over de sloot is een understatement! Wat een mooi jasje! 😍
    Dat het wat groter is aan de schoudertjes stoort echt niet hoor en dat omslaan aan de mouwen vind ik best nog leuk. Ik heb dat ook lang moeten doen met die van mijn dochter!
    Als mijn driftkikker hier iets niet aan wil doen dan zeg ik altijd dat ik het wel aan har vriendinnetje zal geven (werkt soms natuurlijk wel averechts). Ze zit in de fase dat alles van haar is dus dat kan echt niet dan hè 😉
    Ik hoop echt dat ze het draagt, ik zou het ook wel willen dragen anders 😁

    Geliked door 1 persoon

    1. dankjewel, wat een fijne reactie!! Soms ben je zelf wat kritischer voor je eigen maaksels he.. Misschien valt het idd beter mee en moet ik me er een beetje over zetten 🙂 Die tip van het aan een vriendinnetje te geven zou precies vooral werken met m’n oudste dochtertje, van dit ‘gevalleke’ ben ik nog zo zeker niet of het effect zou hebben… ik zie haar echt al zeggen dat ze ’t goed vindt dat ik het weggeef! 🙂 Maar misschien kan ik het als ultieme middel wel eens proberen 😉 Bedankt voor de tip alleszins 🙂

      Geliked door 1 persoon

      1. sofiemeerschaege

        De mijne zegt af en toe ook wel ok hoor 😉
        Maar ik ben ook vaak te kritisch voor mezelf dus ik herken het zeker! Ik hoop echt dat ze het draagt want ze staat er heel mooi mee 😊

        Geliked door 1 persoon

  6. Ik vind ‘m eigenlijk echt supermooi!!! Die schouders vind ik niet opvallend breed… ik denk dat je bij confectie vaker meer compromissen moet sluiten! Nee, echt waar, je mag trots en tevreden zijn!

    Met Giel heb ik jaar na jaar ook de hindernis te nemen om de winterjas aan te doen… dat ligt volgens mij ook aan het feit dat zo’n jas een stuk zwaarder is en dat is even wennen… hier hang ik ‘m dan in’t zicht als bijvoorbeeld de oma op bezoek komt, die dan op de hoogte is en met groot enthousiasme gaat zeggen wat een prachtige jas dat is (en eventueel dat ze ‘m zelf wel wilt) en in no time is Giel dan trots zijn jas aan’t showen…

    Geliked door 1 persoon

    1. hej Tamara, dankjewel voor de complimentjes, keilief!! en ik schreef het hier al eerder bij de reacties, ’t is misschien wel waar dat het meevalt, maar soms ben je wat kritischer voor de dingen die je zelf gemaakt hebt he 😉 Maar misschien moet ik me er dus toch maar overzetten 🙂 Goeie tip trouwens van de complimentjes door anderen, dat zou nog wel eens kunnen werken! En ik had er zelf nog niet aan gedacht, maar misschien heeft dat idd wel te maken met het feit dat zo’n jas een stuk zwaarder is! Klinkt alleszins heel aannemelijk! Anyway, hopelijk komt het nog goed hier 😉

      Like

  7. Mammietje

    Ik vind het jasje met die voering supermooi, staat haar ook heel goed. Ik zal bij n volgende skypesessie ook met veel enthousiasme mn allerbeste loftuitingen bovenhalen, (zoals de oma van lunatiek) om Rosanne te overtuigen 😃

    Geliked door 1 persoon

  8. Oh nee zeg, Rosanne toch! Je staat er zo mooi mee! Je mama heeft gelijk, rood gaat prachtig bij jouw haartjes. En die voering, met die paardjes, die vind je vast toch wel mooi? Aandoen meisje, of je gaat koud hebben! (en je mama gaat complimentjes mislopen, dat wil je toch niet op je geweten hebben? 😉 )

    Geliked door 1 persoon

  9. Wauw, alweer zoiets mooi vanonder je machine gerold zeg! Knap! Jammer van de maat, maar eerlijk, niet zo goed zichtbaar op de foto’s, dus niks van aantrekken 😉
    Welke machine heb je? Keek je al es om de druk van je persvoet te verlangen/verhogen, afhankelijk van wat eronderdoor moet, verlaag of verhoog ik dat. Bij mij een tandwieltje opzij.

    Ik heb ook zo’n dochter, mooi he Fien, nope zegt ze dan en niet willen dragen he… Oh help… Zoveel mooi liggen en ze groeit eruit per keer ik naar haar kijk. Oh, weel, er komen vast andere dagen “mama, wil je dat es maken voor mij”

    Knap werk! Keep it up!

    Geliked door 1 persoon

    1. dankjewel voor de fijne complimentjes!! en dat van die persvoet ga ik eens bekijken, daar had ik nog niet aan gedacht! bedankt zeg!! En ja, die meisjes met hun willetjes! Grappig ook he 🙂 Op zich zou ik zeggen: ik kijk uit naar de tijd dat ze me gaan vragen dingen voor hen te maken, maar tegelijk ook niet, want laat ze nog maar lang zo lekker klein blijven he 😉

      Like

  10. Wat een frustratie zeg, maar ik vind het resultaat TOP!
    Echt heel erg mooi!
    En dat ie wat te breed is op de schouders, dat viel me pas op toen ik je tekst las 😉
    Nu nog hopen dat Rosanne hem aan wil, zonder een dagelijkse suikerrush te ondergaan :p

    Geliked door 1 persoon

    1. haha, idd! stel je voor, dat ik haar elke dag snoep zou moeten geven om haar jas aan te doen 🙂 Nee, lijkt me geen al te best idee 😉 Ik hoop dus ook dat het nog gaat komen! Bedankt in elk geval voor de complimentjes!!

      Like

  11. Prachtig jasje! Ik snap niet echt waarom je er zelfs maar aan twijfelt of je opdracht geslaagd is! Mooi jasje en een knappe dochter! Love It!!! En die knopen die je gekocht hebt, het is je helemaal vergeven 😉
    Hopelijk wilt de dochter binnenkort haar jasje wel aantrekken, want het zou zonde zijn om hem aa de kapstok te laten hangen!

    Geliked door 1 persoon

  12. Ik vind dat je een prachtjasje gemaakt hebt, echt waar! En de stof van de voering, wauw!
    Jammer dat er zoveel frustratie aan te pas kwam, da’s dan lekker even zuchten als je project eindelijk af is, nietwaar?
    Ach ja, ik gebruik het truukje met de koekjes ook wel eens bij Sterre, kan zo af en toe geen kwaad he ;-).
    Ik zou zeggen: challenge geslaagd!

    Geliked door 1 persoon

    1. dankjewel!! keilief!! en idd, ik was wel echt blij dat het klaar was, eindelijk! 😉 Nu haar nog zover krijgen dat ze ‘m wilt aandoen! Al is dat voorlopig nog niet helemaal nodig met de heerlijke nazomer hier, dus ik heb nog heel eventjes respijt om te oefenen 🙂

      Like

  13. Ondanks je twijfels moet ik eerlijk zeggen dat als ik het jasje in de winkel zou zien, ik het zonder twijfel zou kopen. Ik vind het prachtig en eigenlijk ook gewoon goed vallen. Hopelijk wil ze het wel aan doen. Misschien moet je het haar roodkapjesjasje noemen 😀.

    Geliked door 1 persoon

  14. Kei mooi. Challenge helemaal geslaagd hoor. En dat komt wel. Inderdaad zoals hier boven gezegd regelmatig iemand laten zeggen hoe mooi het jasje wel is. Nu ik denk dat iedereen uit zijn eigen wel zal zeggen dat het prachtig is want het is een verbluffend mooi jasje.

    Geliked door 1 persoon

  15. Uschi

    Keiiiiii mooi! Beide stofjes zijn prachtig en het valt op de foto’s niet op dat de schouders wat groot zijn! Ik wilde dit jaar voor Emma-Lynn ook een jackie mantel maken maar twijfelde of ik da wel zou kunnen en nu is’t toch te laat ook… Maar heeeeel mooi!

    Geliked door 1 persoon

  16. Wat een mooi jasje! Vind het ook spijtig dat je dochter het -hopelijk is dat intussen opgelost- niet wil dragen. Ze heeft mss aangevoeld dat jij er niet zo tevreden mee bent? (onterecht vind ik by the way 😉 ) Kinderen van die leeftijd zijn echte gevoelswezens hé, zelfs zonder het uit te spreken voelen ze wat je denkt. Ik ga zeker ook kijken naar de andere blogs waarnaar je linkt *benieuwd*. En euhm…20:30u en de winkel die bijna ging sluiten? Dat zijn toch mooie openingsuren, toch? 😉

    Geliked door 1 persoon

    1. dankjewel!! het is hier intussen nog (steeds) niet koud genoeg om het te testen, maar ik blijf hopen dat ze het gaat dagen…je hebt wel gelijk, dat ze ’t misschien aanvoelt ergens, kinderen voelen idd zoveel!! we zien wel of het lukt zeker, ik ga haar niet forceren denk ik 😉 En wat de openingsuren betreft heb je helemaal gelijk ook, ik blijf dat hier soms ongelooflijk vinden: winkels zijn hier bijna allemaal ook op zondag open, allemaal tot ’s avonds laat (meestal 21u), en sommige supermarkten zijn zelfs dag en nacht open, oftot middernacht en zo. we zijn het nu gewoon, maar in het begin vond ik dat echt geschift. Nu nog wel een beetje. Ik stel me er best veel vragen bij, net zoals bij een heel deel van het Amerikaanse systeem… Maar de andere kant is dat het natuurlijk soms ook gewoon heel erg handig is 🙂

      Geliked door 1 persoon

      1. Zo te lezen idd een hele andere manier van leven. Het zal wel spannend worden nu, met de nakende verkiezingen hé. En forceren, neen, nooit goed (heeft vaak het omgekeerde effect). Ik duim mee, voor het jasje en voor een goede verkiezingsuitslag. 😉

        Geliked door 1 persoon

      2. ja idd, de verkiezingen… het is best wel raar hier hoor, ik kan me bijna niet eens vorstellen dat iemand met een stel hersenen op trump zou stemmen, maar dat werkt hier duidelijk anders… we duimen dus maar hard voor dinsdag! en voor het jasje ook een beetje 😉

        Geliked door 1 persoon

  17. Pingback: Laure, again – Lilliepawillie

  18. Pingback: Sew challenge 2.1, a.k.a. de pamperbroek, en 2.2.de oef-Nina – Lilliepawillie

  19. Pingback: Sew Challenge III – Vienna dress & e-reader sleeve – Lilliepawillie

  20. Pingback: Stik Belgique: Louisa Coat – Compagnie M – Lilliepawillie

Plaats een reactie