kringwinkelschatten (deel 2)

Tijd om weer wat kringwinkelschatten te showen! Deze keer mijn buit van een tweetal weekjes geleden. Ik durf er bijna niet bijzeggen dat ik intussen nog wel weer wat nieuws heb gevonden en gekocht zeker… Goed voor een volgende keer, want er zitten weer wat toppertjes tussen!

PicMonkey Collage

Mijn letterlijk zwaarste en misschien ook wel oudste schat, was een hele oude telefoon die ik via uwkringding.be wist te bemachtigen. Nu ja, misschien is hij helemaal niet zo oud als ik denk, maar dan is het maar het gedacht. Kijk naar die hendel! Zie je jezelf al daaraan draaien terwijl je telefoneert? Grappig vind ik dat 🙂 Ik betaalde er wel net wat meer voor dan ik in gedachten had, maar ik kon er niet aan weerstaan… Hij weegt heel zwaar, maar is zo schoon vind ik 🙂 Natuurlijk heb ik geen idee wat ik daarmee ga doen, maar alleen al het fantaseren over waar die telefoon ooit stond en door wie die dan gebruikt was, vind ik een plezier. Ik denk dat het een speel- of kinderkameraccessoire wordt. En als het geen succes wordt, maak ik er wel eens iemand anders gelukkig mee, dat zien we wel.

Daarnaast ook drie leuke kinderboekjes. Een sprookjesboek met heel bijzondere prenten, waar ik zeker nog wel eens wat mee ga kunnen doen:

Ook een oud boekje van iets van tv dat me bekend voorkwam kon ik niet laten liggen, al was het maar omdat het ocharme tien cent kostte.

Daarnaast ook een boekje dat ik kocht uit eigen jeugdsentiment. Ik had het als kind en hoewel ik me de inhoud van de verhalen niet meer herinner, geeft het boek me een gevoel van warmte en van fijne momenten, waarbij ik wegdroomde bij de verhaaltjes voor het slapengaan. De tekeningen van Jaklien Moerman, die ook het boekje van Floris en Floriaan illustreerde, en ook het (voor mij) magische ‘een koffertje vol dromen’, zijn voor mij instant nostalgie…

Ik had deze keer ook wat stoffengeluk: een heerlijke fel oranjerode dikke deken, een grote gele katoenen bedovertrek, een blauw tafellaken in een speciaal stofje, een kussensloopje en een geborduurd tafellapje.

Mijn liefde voor borduurkes werd nog maar eens aangewakkerd door deze kadertjes, die ik dan ook niet kon laten liggen.

Uiteraard hebben die nog lang niet allemaal een bestemming, maar dat komt ooit wel eens. Je moet er natuurlijk van houden, maar wie net als ik een beetje verslaafd is aan (onder andere) ‘de woonboekskes’, moet er maar eens op letten. Af en toe, of nee, best regelmatig misschien zelfs (ik heb er oog voor dus spot ze altijd!), zie je ze wel opduiken!

Tenslotte vond ik er een supertoffe witte grote rieten opbergkist, goed stevig en ook ruim. Lijkt me ideaal om spulletjes in op te bergen, en ik denk dat ik ze dus ga meenemen op ons buitenlandavontuur! Ik betaalde voor deze kist 10€, leek me niet overdreven veel… Aan zwaantjes kan ik meestal ook niet weerstaan, dus dat roze exemplaartje moest ook mee naar huis 🙂

Et voilà, we zijn weer rond!

Follow


Een reactie maakt mij altijd blij!

5 gedachtes over “kringwinkelschatten (deel 2)

  1. sofiemeerschaege

    Die ‘er was eens’ boek heb ik ook nog van vroeger. Soms kijk ik er nog in want zo’n mooie prenten blijven leuk om naar te kijken! Misschien toch ook eens mn kringwinkelvondsten showen op mn blog, altijd leuk om te zien wat je er allemaal kan vinden!

    Geliked door 1 persoon

  2. Pingback: mijn naai- en creaplekje – Lilliepawillie

  3. Pingback: borduurkes borduurkes en nog eens borduurkes – Lilliepawillie

  4. AR

    Goedemiddag
    Al een hele tijd ben ik op zoek naar het “Er was eens …” boek met illustraties van Izawa en Hijikata. Zo kwam ik natuurlijk ook op jouw blog terecht, wat leuk dat je deze gevonden hebt in een kringloopwinkel! Mocht je geïnteresseerd zijn deze ooit te verkopen, dan mag je me steeds contacteren via het e-mailadres dat ik heb opgegeven bij deze reactie.
    Vriendelijke groeten en nog veel kringplezier!

    Like

Plaats een reactie