Tropical Dolores Dresses

for English, scroll down

lilliepawillie Dolores dress (1)

In m’n vorige blogpost konden jullie er al een glimp van opvangen, van de 2 Dolores jurkjes die ik maakte voor de meisjes. Een van de meest recente patroontjes van Compagnie M, enkel uitgebracht als pdf-patroon. Een super-, maar dan ook echt supermakkelijk jurkje, dat dus ook echt supersnel klaar is. Twee keer eenzelfde patroondeel knippen, aan mekaar naaien, biais eraan, zomen, en klaar. Ideaal! En zoooo schoon en zomers! Ik ben echt blij dat ik die in de laatste week voor onze reis toch nog snel genaaid heb, want ze werden meermaals gedragen, en ik ben zoooo verliefd op die twee meisjes in die jurkjes. De foto’s werden genomen op dat paradijselijke eilandje waarover ik al sprak, in Glovers Reef. Als ik ernaar kijk, droom ik weer weg…

lilliepawillie Dolores dress (24)

lilliepawillie Dolores dress (27)

lilliepawillie Dolores dress (10)

De stofjes zijn twee prints uit eenzelfde collectie van Leah Duncan voor Art Gallery, genaamd Meadow. Hoewel zee en strand misschien niet meteen daarbij aansluiten, roepen de stofjes bij mij wel een dromerig gevoel op, zomers en vakantie-achtig. Perfect voor deze jurkjes…

lilliepawillie Dolores dress (23)

Ik zou nog honderdduizend dingen kunnen schrijven over deze vakantie en ons verblijf op dit eilandje, maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling hier 🙂 Over de jurkjes kan ik meer zeggen met foto’s dan met woorden. Veeeeeeel foto’s (ja, nog een pak meer dan anders, oooops…), want ik kan ernaar blijven kijken…

lilliepawillie Dolores dress (25)

lilliepawillie Dolores dress (31)lilliepawillie Dolores dress (30)

lilliepawillie Dolores dress (29)

lilliepawillie Dolores dress (4)lilliepawillie Dolores dress (5)lilliepawillie Dolores dress (8)lilliepawillie Dolores dress (6)lilliepawillie Dolores dress (7)lilliepawillie Dolores dress (3)

lilliepawillie Dolores dress (9)lilliepawillie Dolores dress (17)lilliepawillie Dolores dress (18)lilliepawillie Dolores dress (19)

lilliepawillie Dolores dress (20)

lilliepawillie Dolores dress (15)

lilliepawillie Dolores dress (2)lilliepawillie Dolores dress (11)lilliepawillie Dolores dress (26)

Follow (bloglovin)

Een reactie maakt mij altijd blij!

patroon/pattern: Dolores Dress – Compagnie M
stof/fabric: Gentle Breeze in Beige – Art Gallery – Hawthorne Threads
Savanna Glow in mint – Art Gallery – Hawthorne Threads

 

In my previous blogpost you could already catch a glimpse of these 2 Dolores dresses I made for the girls. One of the most recent patterns by Compagnie M, only available as pdf. A supereasy pattern (really!!!), that is also superquick to make! I am totally head over heels with the look if them on my girls, so summery, light, girly, free, … I am really happy I made thse 2 in the last week before we left on vacation to Belize, because they have worn them on multiple occasions. These pictures were taken on the little paradise island I mentioned in my previous blogpost, in Glovers Reef.. When I look at these pictures, I just dream away again… 

The fabrics are 2 prints out of the same collection by Leah Duncan for Art Gallery, called Meadow. Even though sun and beach might not be the associations you make by ‘Meadow’, the fabrics do call for a dreamy, summery feeling. Perfect for these dresses. 

I could have written a thousand more things about our holiday, or our stay on the island, but this doesn’t seem like the right place for it 🙂 About the dresses I think that the pictures can say more than a thousand words. So I selected many, many pictures… I can keep on looking at them… 

Follow (bloglovin)

Thank you for visiting my blog!
Any comment is of course highly appreciated

10 gedachtes over “Tropical Dolores Dresses

  1. Pingback: Sew Challenge III – Vienna dress & e-reader sleeve – Lilliepawillie

Geef een reactie

