Geneva Cardigan release! – Coffee + Thread

for English, scroll down

There’s a new pattern in town!! En wat voor eentje! Olga van Coffee+Thread heeft het toch maar weer mooi voor mekaar gekregen, deze Geneva Cardigan!

lilliepawillie.wordpress.com_Geneva Cardigan (4)

Toen ik de oproep voor testers zag, twijfelde ik geen moment aan het patroon zelf, want wat een beauty en ook oh zo handig als vestje in de kleerkast van de kids. Maar ik twijfelde wel een beetje omdat het eruit zag als iets moeilijks, en ik niet zeker was of ik dus wel geschikt zou zijn om mee te testen. Ik schreef me echter toch in en was, naast lichtjes gestresseerd, toch ook vooral heel blij en vereerd om nog een keertje mee te mogen doen! En wat was ik verkeerd over deze cardigan, want dat is dus eigenlijk helemaal niet moeilijk!!! Natuurlijk zullen jullie denken: ‘dat zegt die altijd’. Maar het is precies altijd echt waar! 😉 Ik zou dat natuurlijk niet allemaal zelf hebben uitgevonden, ik had echt de handleiding wel nodig. Maar die gidst je er helemaal door alsof het peanuts is! En en passant heb ik ineens ook weer veel bijgeleerd, zoals de biais afwerking van de kraag en binnenkant, in 1 beweging de hele cardigan omzomen van onderkant tot neklijn en knopenpat, … En voor je het weet heb je dus op een avond ineens een hele cardigan ineen genaaid…

Dit is mijn eerste testversie, in een gewone donkerblauwe sweaterstof. Het is een patroon bedoeld voor middenzware tot zware rekbare stoffen, zoals sweaterstof dus. Maar mijn 2e testversie was er eentje in een gewone stevige tricot, en dat ging ook perfect. Voor het onderkraagje en de zakjes gebruikte ik een dun koningsblauw tricot restje. Hoewel dat niet mijn bedoeling was, ziet het kraagje eruit alsof het een soort paspel randje heeft en dat vind ik eigenlijk wel heel mooi 🙂

lilliepawillie.wordpress.com_Geneva Cardigan (11)

Ik vond in het begin dat het zo een beetje aan de saaie kant was, zo effen en wat donkerder, maar daar ben ik intussen helemaal van teruggekomen. Op een week tijd heeft Rosanne dit al zoveel gedragen, en het past bij alles! Eigenlijk zou je het kunnen beschouwen als een soort tussenseizoensjasje. Met een broche erop, of eender wat, kan je het ook perfect ‘pimpen’.

Belangrijk is wel dat dit dus een testversie is! Het patroon is doorheen de testfase nog wat veranderd. Het heeft nu bijvoorbeeld wat meer ruimte aan de buik in de kleinere maatjes zoals deze, opdat de peuterbuikjes genoeg plek hebben 😉 Het werd ook wat langer en de zakjes zijn nog wat groter gemaakt. Het is dus nog perfecter geworden dan het al was 😉

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk lang niet altijd zoveel voldoening heb van mijn naaiprojectjes als deze keer. Ik was echt trots op het resultaat en vooral ook omdat het een kledingstuk is dat echt veel gedragen gaat worden. Wat met vele jurkjes niet altijd het geval is, terwijl je daar toch ook best wat tijd in steekt. Enfin, het is allemaal smaak, maar ik ben echt zot content van dit patroon! En dat zeg ik niet omdat ik mee mocht testen en me verplicht voel om dat te zeggen, maar omdat ik dat echt heeeeeeeel erg meen!

Ik toon jullie heel gauw mijn tweede testversie, en binnen twee weken neem ik deel aan de blogtour met een exemplaar voor Sia in de finale versie, als alles goed gaat met mijn timing en organisatie  😉  Stay tuned 😉

KORTING: Het patroon is in de shop te koop aan een soldenprijs van 6,5 dollar, en als je lid bent of wordt van de facebookgroep van Coffee+thread kan je daar zelfs nog een code vinden waarmee je nu tijdelijk nog 15% extra korting krijgt! Daar kan een mens niet voor sukkelen, zou ik zo zeggen! Allen daarheen!

 

Follow (bloglovin)

Een reactie maakt mij altijd blij!

patroon/pattern: Geneva CardiganCoffee + Thread
stof/fabric: imagine gnats

There’s a new pattern in town!! And what a beauty it is, this new Geneva Cardigan designed by Olga from Coffee+Thread!

When I saw the call for testers, I had no doubts whatsoever about the pattern and its possibilities, but I did doubt my own skills and whether I would be a good tester for it. It just looked like something difficult to sew, although I can’t exactly explain why. In the end I did apply, and was lucky enough to be selected. And oh boy, how wrong I was about the skill level needed for this pattern! Because in fact this is a rather easy sewing project! Ok, I know you’ll think I say that everytime again, but it is actually true too 😉 I did need the instructions to make it, because I couldn’t have figured it out myself, but the instructions are so easy to follow, that it all goes so smooth! And in the meantime I learnt some new techniques as well, like the bias finishing of the collar, the hemming of he whole cardigan in one move, … Before you know it you have a whole new cardigan after an evening of sewing!

The pictures show my first test version, in a solid dark blue sweat jersey. The pattern is meant for mid to heavyweight jersey fabrics, so this as ideal. My second test version is made in a steady, lighter jersey and that went perfectly as well. I used a thin blue jersey as undercollar and for the pockets, and that gives a nice contrast as well. Although I didn’t mean it like that, the collar looks like I used some kind of piping, which I actually like 😉

In the beginning I thought this solid version was rather dull, but I definitely changed my mind about that! The last week Rosanne has been wearing it constantly and it looks great on everything. I think you can look at it like a sort of jacket for in between seasons. And you can easily pimp it with a broche or anything alike.

Bear in mind that this is a test version! The pattern did change a bit during testing. There is for instance a bit more room for the toddler bellies in the smaller sizes, there has been some length added, and the pockets were made a bit bigger as well. So it has become even more perfect than it was 😉

I must say this was definitely a very fulfilling project. I was really proud of the result and am even more happy with the fact that this is something she will actually wear a lot, which isn’t always the case for the dresses I make, although that also takes quite some time to sew. Of course it’s all a matter of taste, but I can’t say anything else than that I really love this pattern. I don’t say that because I feel like I have to because I got to test it, I really mean it too!

Soon I will show you my second test version, and in a little less than 2 weeks there will be a blogtour for the Geneva Cardigan, in which I will show you a version made with the final pattern for Sia, if all goes well with my timing and organisation 😉 Stay tuned!

SALE: the pattern is temporarily for sale for only 6,5 dollars now, and if you’re a member of the facebookgroup of Coffee+thread you can even find a code there to get an additional 15% off for a short time. So don’t hesitate and check it out!!

 

Follow (bloglovin)

Thank you for visiting my blog!
Any comment is of course highly appreciated

 

15 gedachtes over “Geneva Cardigan release! – Coffee + Thread

  1. It turned out so nice! I always feel that something would turn rather boring when sewing with solids, but then It usually gets the most wear because it goes with everything. I think the cardi turned out so great! Love the lighter blue. Thank you for testing!

    Liked by 1 persoon

  2. Prachtig! Ik wou zeer graag mee patroontesten, maar doordat ik al met 2 tests zat en het aantal uren in een dag beperkt is (en ik al doodmoe ben) heb ik me toch maar niet ingeschreven. Voor een keertje nam mijn verstand de bovenhand. Maar als ik dan al die beauties zie, dan heb ik daar wel dik spijt van 😂.

    Liked by 1 persoon

    1. haha, dat snap ik!! Het was echt een plezier om deze te testen, zo een tof patroon! Maar je kan idd niet alles he 😉 Jij maakte anders ook wel mooie dingen! Ik zag het op facebook, maar moet de blog nog lezen 🙂

      Like

  3. Pingback: Geneva Cardigan part 2 – Lilliepawillie

  4. Pingback: We love cats & cardigans – Geneva Cardigan blogtour – Lilliepawillie

Geef een reactie

