#happythings2017 – week 5

for English, scroll down 

We hebben er alweer een fijn weekje opzitten. Tof toch, om altijd even terug te kijken, en zo te zien dat er telkens weer zoveel leuke momentjes waren. Lang niet alles staat immers op de foto! Natuurlijk is dat hier alles behalve rozengeur en maneschijn, maar in deze rubriek gaat het over de happy things, dus geen gezaag vandaag 😉

lilliepawillie_happythings2017_week5 (5)

lilliepawillie_happythings2017_week5 (4)

Begin deze week wilden we nog eens gaan zwemmen, maar omdat ze het echt een beetje te bont hadden gemaakt, had ik hen ‘gestraft’ door dat uit te stellen. Maar helemaal hardvochtig ben ik toch niet, durf ik te hopen. Dus haalde ik de mama-schmink nog eens boven, toppunt van plezier voor de meisjes. Ik blijf dat wel zo’n beetje speciaal vinden, hoe zo’n kleine petotjes er ineens dan zo ‘volwassen’ uit zien. Niet voor elke dag, maar af en toe is dat wel eens leuk 😉 Sia met haar blauwe kijkers, Rosanne met haar lange wimpers. Ik vind mijn kids toch schone madammekes 😉

lilliepawillie_happythings2017_week5 (6)

Sia is heel geïnteresseerd in vanalles en nog wat, waaronder kleuren. Ze leerde al via een netflix-reeks (storybots) hoe het komt dat de lucht blauw ziet, maar nu heeft Lode haar ook verteld over regenbogen en prisma’s en hoe dat allemaal werkt. Om het echt helemaal duidelijk te maken, heeft hij ineens ook een kleine prisma gekocht, tot groot jolijt van de meisjes. Daar hebben we al heerlijke momentjes mee gehad: luikjes toe, en dan maar zoeken en draaien met de prisma, tot we een mooie regenboog krijgen. En ik intussen oefenen met de camera!

lilliepawillie_happythings2017_week5 (7)

Sia, in Elsa-outfit,  als echte juf, zij het een met ongekamde haren 😉 En een aandachtige klas, ik vermoed dat dat een zeldzame luxe is voor de meeste juffen/meesters 😉

lilliepawillie_happythings2017_week5 (9)lilliepawillie_happythings2017_week5 (8)

Ik heb iets nieuws ontdekt: estate sales. Dat is een verkoop van de inboedel van een huis, of een deel ervan, en gebeurt wanneer de eigenaar gestorven is of verhuist. Ik weet niet of dat bij ons bestaat, en denk van niet. Het heeft ook iets raars en triest, vind ik persoonlijk. Zo tussen iemand z’n spullen staan rommelen, alles wat iemand doorheen z’n leven heeft verzameld, … Maar het leuke daaraan is dat het de ideale manier is om schatten te ontdekken! Een soort kringwinkel bij wijze van spreken, maar dan van 1 huis. Toevallig was ik, in een groep van de buurt waar we wonen, op een advertentie gestoten van een estate sale, en als ik doorklikte, kon ik al een deel van de te verkopen items zien. Wat bleek: dit was een very crafty lady, wiens inboedel verkocht zou worden. Stoffen, patronen, garen, borduurdingen, en ga zo maar door. Ook een reusachtige collectie schelpen, bijvoorbeeld, een piano en dozen vol partituren, enz. Ik ging er dus heen, en mijn hartje deed vele sprongetjes op die pakweg 2 uurtjes tijd, en ik voelde me de koning te rijk toen ik er wegreed! Binnenkort dus nog eens een post over kringloopliefde, met m’n vondsten erin. Voor nu een blik op 2 pareltjes: een groot geborduurd werk, en het boek ‘Alice in Wonderland’ in een uitgave van 1899, jawel…

lilliepawillie_happythings2017_week5 (10)

Sia met haar hakjes… Een echt juffrouwtje is ze dan, heerlijk om zien!

lilliepawillie_happythings2017_week5 (11)

Nog steeds grote liefde voor cavia Dusty 😉

lilliepawillie_happythings2017_week5 (2)

Vrijdag kwam m’n broer Daan aan, voor een bezoekje van enkele dagen. Sia en Rosanne (en ikke ook 😉 ), maar vooral Sia, was daar al wekenlang naar aan het aftellen, en ze taterde onafgebroken vanaf ze hem zag tot thuis en nog lang erna. Superschattig en mooi om bezig te zien. Zondag gingen we samen naar de zoo, een leuk uitje!

lilliepawillie_happythings2017_week5 (1)

lilliepawillie_happythings2017_week5 (3)

De laatste twee fotootjes zijn ook van in de zoo, we hadden het er naar onze zin 😉

Ziezo, weer een weekje happy things, en deze week zat ook al vol leuke momentjes 😉 Stay tuned voor de laatste editie volgende week 😉 En daarna misschien, als ik het kan volhouden, ook op onze familieblog.

Follow (bloglovin)

Een reactie maakt mij altijd blij!

Another week of happy things, and I must say I quite like seeing that we have so many nice moments, that I am now also trying to capture. But there are many more happy moments than I could photograph! And obviously also a lot of not-so-happy moments, but that’s not what this is supposed to be about, luckily 😉

This week we started with a mommy-make-up session of the kids, something they really like, but we don’t do it that much. I find it fun but also a bit weird to see these little ones being so ‘adult’ all of a sudden. Sia with her big blue eyes, Rosanne with her long eyelashes. Pretty girls, those two. But of course, they’re my own, so who am I to say that 😉

The girls are interested in colors, and Sia already learned through a Netflix-series called storybots how the sky turns out to be blue. But now daddy told them about rainbow colors and white light, and he even bought a prism to demonstrate it. The kids are big fans of the prism! And it is kind of cosy as well, closing all the curtains, and trying to find the right light, and then suddenly all excitement when the rainbow colors appear on the wall or wherever 😉

Other nice moments are when the kids just are busy. Playing teacher to the dolls, dressing up like a big girl, cuddling our pets, … Also my brother came to visit us here in DC, which we really enjoyed. Sia had been talking about it for weeks, counting the days untill ‘uncle Daan’ arrived. When he finally did, she couldn’t stop talking to him, so cute to see! We went to the zoo together, a trip we all enjoyed.

I also discovered estate sales. Something that doesn’t exist in Belgium, as far as I know. I find it a bit strange, to go into a house and just look through a whole life, through all a person’s stuff. Like entering a life, and leaving no privacy for the person whose house it was. On the other hand, it is very common here, so I guess it is just a way of looking at things. And… not to forget: it is the perfect way to find treasures! I got really lucky last weekend, with an estate sale of a crafty lady. Soon I will show my treasures, but for now I will already show you 2 of them: a big embroidered piece, and a very old edition of Alice in Wonderland. Dated 1899! It made me soooo happy!!

So next week the last time #happythings2017, but maybe I will try to continue this on our other family-related blog (which is only in dutch). We already enjoyed a lot of things, so stay tuned 😉

Follow (bloglovin)

Thank you for visiting my blog!
Any comment is of course highly appreciated😉

4 gedachtes over “#happythings2017 – week 5

  1. Isabel

    Weeral superleuk om te lezen allemaal! En fijn om op deze manier wat mee te kunnen volgen met jullie avonturen ginder. Oh, en is dat Sia haar Ishi-dress die Rosanne nu draagt? Staat haar beeldig! X

    Like

Geef een reactie

