Collect moments, not things – februari 2016

Met redelijk wat vertraging hier toch de tweede post in deze categorie. Ik blijk zieker dan ik dacht, en nogal fel verzwakt, waardoor ik nu aan de antibiotica ben en zoveel mogelijk rust moet houden. Wat niet echt helemaal lukt overdag, omdat ik toch nog ga werken in de hoop dat ik zo mijn werk klaar krijg tegen dat ik in loopbaanonderbreking ga. Daardoor schiet er echt geen energie meer over ’s avonds, en ben ik nu al bijna elke avond gedurende meer dan een week gewoon mee met de kids in bed gekropen. En dat terwijl ik heel veel naaiplannen heb, met en zonder deadline, waar dus vooralsnog niks van in huis komt. Maar kom, hopelijk is het einde in zicht, en kan ik hier binnenkort terug volop naaisels tonen 🙂

Vandaag dus de tweede keer een overzichtje van dingen die me de voorbije maand blij hebben gemaakt, van kleine gelukjes, momentjes waar ik dankbaar om ben, dingetjes die m’n leven mooier hebben gemaakt. Hier vinden jullie het overzichtje van de maand januari, en hier vinden jullie de blogpost die me inspireerde voor deze maandelijkse overzichtjes!

–  Begin deze maand gingen we nog een keertje naar Planckendael. Dat was weer een topdagje, de dierentuin is altijd een groot succes hier.
februari 2016 (102)
Rosanne doet dan geen dut, dus was ongelooflijk moe en viel bij thuiskomst meteen in slaap. Sia had in de auto een dutje gedaan en was goed wakker, dus mocht ze van ons nog eventjes mee in de zetel zitten en tv kijken, mèt haar lievelingschips erbij, Grills chips 🙂 Wij met z’n drietjes onder een dekentje, zalig was dat!

–  Ik genoot heel erg van een fijne workshop bij Marte van Compagnie M thuis om de Louisa jurk te maken. Het gevoel toen ik helemaal op het einde de jurk kon passen, en bleek dat hij perfect zat, was echt de max: YESSSS!!!! 🙂

–  voor de eerste keer maakte ik de carnavalsoutfit voor de dochter zelf, ze wilde zo graag een elfje zijn. Het resultaat is niet perfect, maar ik ben tevreden, en wat me vooral heel gelukkig maakte, waren de blinkende oogskes van Sia toen ze haar vleugeltjes mocht aandoen. Tijdens de stoet was ik zo trots dat ik als een ‘onnozele trees’ de hele tijd erbij liep 🙂
–  een van m’n verslavingen is het kopen van ‘boekskes’: woonboekskes, naaiboekskes, en varia zoals Flow en Flow Special, enz. Vorige maand kocht ik een Australisch tijdschrift genaamd ‘Frankie’, echt een leuk tijdschrift, met een heleboel korte stukjes, waar ik me bij momenten echt bij doodgelachen heb, bv. bij een soort manifest om de ‘dude pill’ te introduceren. Heerlijk 🙂 Maar m’n oog viel ook op een soort modereportage, waarbij ‘de babysitters club’ als mode-iconen avant la lettre naar voor geschoven werden. Op zich al best een grappig gegeven natuurlijk. Maar het lezen van die reportage bracht me in één klap terug naar m’n eigen jeugd, waarin ik de hele reeks van de babysitters club echt verslonden heb. Mijn vriendin en achternaamgenootje Katrien had ze volgens mij bijna allemaal, en ik meen me te herinneren dat we ze ook wel eens samen lazen. Heerlijke tijden waren dat, wat een jeugdsentiment!! Onlangs vond ik trouwens nog 3 exemplaren in de plaatselijke superette, elk voor een euro. Ik kon ze echt niet laten liggen! Kennen jullie die boekjes ook?? En waren jullie ook zo’n fan?
–  Einde van de krokusvakantie, Lode en ik reden samen naar huis van het station, na een tussenstop in de kringwinkel waar ik weer enkele leuke spulletjes had gescoord. De kids logeerden allebei bij mammietje, dus geen zorgen noch drukte voor ons voor een keertje. En ik had een fijne avond voor de boeg want ging een van mijn liefste vriendinnetjes bezoeken. Op radio 1 was het Mia op nummer 1 van de een of andere top-zoveel (Belgische muziek misschien?). En in de lucht was er een prachtige geelblauwroze gloed en wolkenformatie te zien. Een klein moment van geluk was dat.
–  Tijdens een van mijn middagpauzes ontdekte ik een supergrappig kerstomaatje. Natuurlijk is dat een onnozele fait divers, maar toch, het deed me lachen en ik keek ernaar uit het ’s avonds aan Lode te laten zien, dus eigenlijk was dat ook best een fijn momentje. Ik heb er speciaal voor deze rubriek een foto van genomen 🙂
– We deden enkele hele fijne dingetjes met de kindjes. Zo ging ik bv. samen met Sia kinderyoga doen en ezelknuffelen op de Balkende Hoeve, een supergezellige ezelboerderij gerund door die superlieve vriendin van me waar ik het net hierboven ook al over had. Ze organiseert superveel hele leuke en interessante activiteiten, coachingsessies, kinderyoga-sessies, theekransjes, en nog véél meer. Check zeker ook haar facebookpagina om bij te blijven bij de activiteiten, al zullen die ook op een lager pitje komen te staan nu ze zwanger is van een tweeling… Sia en ik genoten van eventjes quality time met ons tweetjes, en Sia vond het heerlijk om daarna nog even bij de ezels te zijn. Maar het mooiste, en hetgeen me het meest blij maakt, is de dankbaarheid in haar oogjes na zo’n activiteit. Ze zegt het soms ook nog eens expliciet ‘dankuwel mama’. Alleen al daarvoor zou ik haar alles willen geven!

 

–  Voor de verjaardag van Lode gingen we nog eens eten in het heel leuke restaurantje ‘Wannes Raps’ in Diest, waar we bijna altijd heengaan bij ‘speciale’ gelegenheden. Een echte aanrader, we hebben er enorm van genoten, en de smaakbommetjes zinderden nog lang na! Lekker eten kan toch zo zalig zijn! Want in januari gingen Lode en ik ook gastronomisch eten bij Zappaz in Leuven, waar een vriend van ons de sommelier is. Mannekes, dat was voor mij echt een openbaring, ik zou zelfs durven zeggen: een orgastische smaakervaring! Ik kan het iedereen aanraden, zeker nu het nog betaalbaar is!
–  Rosanne vindt het nog steeds leuk als ik ‘ween’. Ze kijkt dan heel serieus en vlijt zich tegen me aan, wrijft wat over m’n rug, en sinds kort zegt ze er dan ook bij ‘ik tjoost jou’. Om te smelten!!
–  In de auto naar huis van aan de crèche hebben we ook steeds meer conversaties. Waar het tot een tweetal maanden geleden vooral alle hens aan dek was om te proberen het geween te beperken en niet de hele rit gekrijs te hebben, is het nu in feite zelfs leuk. Ik voer hele conversaties met haar, over de popjes waarmee ze gespeeld heeft, en dat er een popje stout was en in de hoek moest staan, over dat het zo regent en dat alle diertjes dan in hun hokjes staan, enz. Allemaal heel leuk om horen!
– Deze maand mocht ik voor het eerst een patroon testen!! Toen ik op de blog van Lieveke en Zus de oproep zag voor patroontesters, twijfelde ik niet. Enkele dagen later kreeg ik te horen dat ik mee mocht doen! Ik sprong een gat in de lucht van blijdschap en trots!! De week erna vloog ik erin, en het is, echt waar, een zalig jurkje!! Ik had graag een tweede jurkje gemaakt, maar de ziektekiemen hebben serieus roet in het eten gegooid, dus ben ik al blij dat ik één jurkje klaar kreeg… Binnenkort zal het jurkje, dat de mooie lente-leuke naam ‘Eryn’s garden party dress’ krijgt, gelanceerd worden en zal ik met mijn jurkje ook deelnemen aan de blogtour, ik kijk er al naar uit! Er werden trouwens absoluut prachtige exemplaren gemaakt, dus houd zeker blogland in het oog!!
IMG_4098
–  Iets waar ik toch ook best trots op ben, is dat ik de hele maand geen enkel stofje gekocht heb! En dat voor een stofjeskoopverslaafde als mezelf! een pluim voor mezelf, ik zal het zelf zeggen 🙂
– Op 15/02 was een opleiding die ik volgde onverwacht vroeg gedaan, waardoor we met z’n allen om 16.30u samen aan tafel zaten, wonder boven wonder, want dat gebeurt niet vaak. De radio stond op en er was een of ander leuk liedje op, en toen hebben we zo’n beetje spontaan allemaal samen rond de tafel gedanst, tot groot jolijt van de kindjes. Dat zijn zalige gestolen momentjes waarop ik me echt intens gelukkig en rijk kan voelen.
– Het nieuws van de maand was echter misschien toch wel dat we nu eindelijk weten wat onze bestemming zal zijn, nl. Washington. Er viel echt een hele last van m’n schouders, niet omdat het ècht iets uitmaakte, maar wel omdat de lange onzekerheid slopend was, ècht slopend.
En zo zijn we weer aan een volgende maand gekomen, waarin nog best heel wat staat te gebeuren. Maar dat is voor de volgende keer! En nu eerst zien dat ik helemaal terug de oude kan worden, gezond en vol energie 🙂
PS. Sorry voor de lay-out, ik begrijp echt niet hoe dat komt dat ik dat niet goed krijg en dat het zo op mekaar gepropt staat… Hopelijk derde keer goeie keer, en begin april een betere en meer leesbare lay-out voor dit rubriekje…
9 gedachtes over “Collect moments, not things – februari 2016

  1. Maar Barbara, wel vervelend dat je nog steeds niet aan de beterhand bent… Samen gaan slapen met de kids is dan geen slecht idee 🙂
    Wannes Raps kennen wij hier ook enbis inderdaad altijd weer genieten, zalige gerechten daar!

    Liked by 1 persoon

    1. nee, ik ook niet tot ik dat zag, dat maakte het ook zo leuk! echt puur nostalgie, ik kreeg bijna zin om ze allemaal opnieuw te gaan lezen 🙂 en intussen ben ik er bijna helemaal bovenop, bedankt 🙂

      Like

  2. Pingback: collect moments, not things – maart 2016 – Lilliepawillie

  3. Pingback: teatime! – Lilliepawillie

  4. Pingback: #happythings2017 – week 1 – Lilliepawillie

Geef een reactie

