Merci Juliette

Rosanne ging enkele maanden geleden over van de babygroep naar de peutergroep in de crèche. Bij een afscheid hoort een bedankje natuurlijk. Ik maakte bij de oudste dochter al telkens iets zelf: stempels en een omkeerbare tas toen ze naar de peutergroep ging, en bij het afscheid van die groep een driehoekssjaal en klein tasje. Deze keer wilde ik ook iets leuks maken.

De overgang kwam echter wat sneller dan ik dacht, en ik had allemaal naaidingetjes op de planning staan met een deadline, waardoor er weinig tijd overbleef. Met het schaamrood op de wangen ben ik dus onlangs, zo’n 4 maanden te laat (ach ja, eens een bepaalde grens overschreden is, komt het niet meer op een maandje zeker?), toch de kadootjes gaan afgeven. Ik maakte een Juliette-tas uit het boek ‘Mijn Tas’, en aapte gewoon helemaal het voorbeeld uit het boek na: zwart met een gouden paspel ertussen. Leek me iets dat iedereen wel mooi zou vinden, en dat daardoor misschien ook wel echt gebruikt zou worden.

Ik voegde nog een heerlijke thee toe uit de bioplanet. Ze hebben daar, en in de ‘gewone’ biowinkel trouwens ook, een heel assortiment van deze theeën van Natural Temptation. Ik gaf er al vaak doosjes van cadeau: “you’re sweet”, “wish you luck”, “welcome little baby”, “good luck”, “rise and shine”, … En deze keer dus toepasselijk “Thanks a Lot”.

Daarbij nog het bedankkaartje dat we ook naar onze vrienden en familie stuurden, en het pakketje was klaar! november 2015 (8)november 2015 (1)

Ik begin intussen al na te denken voor de volgende afscheidscadeautjes. Maakten jullie iets zelf voor juffen of verzorgsters en hebben jullie goeie suggesties?

Follow – bloglovin


zwart stofje: Pauli
gouden paspel: Veritas (denk ik…)
patroon: Juliette uit Mijn Tas
thee: Natural Temptation – in de biowinkel
5 gedachtes over “Merci Juliette

  1. Pingback: juffenkadootjes – teachers gifts – Lilliepawillie

Geef een reactie

